сряда, 25 май 2011 г.

Специално за любителите на животни

Днес ще ви представя две торти с много животни. И двете страшно си ги харесвам и обичам! Ма то май за всяка торта така разправям, тъй че нищо ново под слънцето.

Тази я правих за две близначета от Габрово - Демира и Георг. Както е видно, поводът бе вторият им рожден ден. Майка им Вероника поръча двуетажна торта с вкус малина и животинки, сред които задължително пингвини, слон и жираф. Напарвих единия етаж в розово за момиченцето, а другият -  в синьо за момченцето. Моделирането на животинките ми беше супер забавно. Вече бях правила подобни и бях спокойна, че ще се справя. Макар че често се случва да не мога втори път да моделирам дадена фигурка - просто не ми се получава и това е. В случая съм доволна от резултата. Мисля, че цялата торта стана цветна и веселяшка, каквато трябва да е една детска торта. 





 


За Вероника напарвих едно кексче подарък - израз на възхищението и уважението ми към всички майки на близнаци. Винаги ми се е струвало ужасно трудно да отглеждаш две деца на една и съща възраст едновременно. За три да не говорим. 






Следващата торта правих по молба на Зори за дъщеричката на нейната кума. Рожденичката се казва Вяра и стана на 9 години. Темата отново бе животни. Не ми се искаше да повтарям вече правени от мен дизайни, затова реших да я декорирам в по-различен стил. Животните са тип апликация. Ако си мислите, че това ги прави по-лесни за изработване - грешите. 

















Най-често ме питате колко време ми отнема изработването на една торта. Е, с тази конкретно си напарвих труда да засека колко е времеемък всеки един етап от напарвата й. Почвам подред - блатовете. За моя огромна радост аз ползвам готови , което ми спестява поне половин ден бъркане и печене . За приготвянето на кремовете, които в случая бяха два (ванилов крем и шоколадов аеро мус), отделих 35 минути. За почистване и подготовка на работния плот - 15 минути. За направата на двата етажа - час и малко. За почистване (голямо мазало става всеки път) и измиване на съдовете и приборите (мивката се препълва) - около половин час. За приготвяне на масления крем - 15 минути. За измазване на тортата с него - 15 минути. Стягане в хладилника - около половин час. Следват повторно измазване и отново стягане. Оцветяване и размесване на захарното тесто - 10 минути. Разточване на чаршафа и покриване на етажите - 35 минути. Сглобяване на тортата - 5 минути. При многоетажните торти се използват подпорки, които носят тежестта на горните етажи.  За целта аз използвам най-обикновени бамбукови шишчета, които режа с дължина, равна на височината на съответния етаж. Забивам ги в долния и отгоре поставям горния етаж. Отстраняват се непосредствено преди разрязване на тортата. Следва най-забавната, но и най-продължителна част - декорирането.  Като цяло декорацията на тази торта ми отне повече от 10 часа. Ще си кажете "Е какво толкова има в нея?" Еми и аз не знам, но това е самата истина. Животинките са общо 10 на брой, отделно има доста детайли от захарно тесто, както и рисунки. Исках хем да е пищно украсена, хем да не е претрупана и мисля, че успях да го постигна. Както се досещате, за тези 10 часа многократно вадих и прибирах тортата в хладилника. Американският тип торти не изискват хладилен режим на съхранение, но при  нашите , които са предимно крем, това е абсолютно задължително. Има торти, при които декорацията в голяма част може да се изработи предварително и после само да се монтира върху готовата торта. При други това е невъзможно и всичко се прави на момента. Но при всички положения декорирането е пипкава работа и изисква много спокойствие, желание и въображение. Ако имам торта модел, от която да гледам, се справям значително по-бързо. Но когато сама си измислям дизайна, обмислям всеки цвят и детайл, опитвам се да си го представя как ще изглежда върху тортата, чудя се кое къде  да сложа. В процеса на работа ми хрумват идеи, първоначалните планове се променят. Никога не знам как точно ще изглежда тортата на финала, т.е. дори и за самата мен го има моментът на изненада, което прави нещата още по-забавни и интересни. Представям си пък какво им е на хората, които до последно не знаят какво да очакват, защото са ми се доверили изцяло относно дизайна.  След като приключа и с декорацията, идва ред на снимките. При тортите с повече детайли, съответно и фотосесиите са по-дълги. На тази съм направила точно 92 снимки, от които и една няма като хората. Другият често задаван въпрос е дали си обработвам снимките. Някои хора мислят, че в действителност тортите ми са доста по-нескопосани, но на снимките замаскирам дефектите и ги правя да изглеждат кукли. Нищо подобно! За мое нещастие не мога да работя с програмите от типа на фотошоп. Единственото, което мога е да изсветлявам и да кропвам. Не веднъж съм ви се оплаквала колко по-красиви са на живо тортите отколкото на снимка. В много, ама много редки случаи, се получава обратният ефект, но в момента не се сещам конкретна торта, която да ви дам за пример. За мен най-трудно при снимането на тортите е тяхната форма. Дори и най-малката кривина на снимка се забелязва ужасно, а правилните форми се изкривяват. За финал остава най-вълнуващият и емоционален момент - предаването на тортата. Винаги до последно сърчицето ми е свито ще се хареса или не това, което съм направила. Реакциите са различни - от нито дума, през скромни похвали до възторжени подскоци, пляскане с ръце, сълзи в очите и силни прегръдки в знак на благодарност... 
И тъй като тази публикация беше изпълнена с много цифри и статистика, ето ви още малко. Вчера питам децата кой колко ме обича от 1 до 10. Денис (първородният) отговаря  "10". Давид (средният) казва "Ооооооооооо, много повече от 10!", а Девин (най-малкият) възкликва "Минимум 1000!". Е, според вас колко щастлива майка съм от 1 до 10?

7 коментара:

  1. ОТГОВОР:
    Безкрайно щастлива майка!
    Страхотни са тортите,толкова пъстри и отново изпипани до съвършенство:)

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина си щастлива майка.Коя майка не е щастлива,когато чуе такива думи от своите съкровища.
    А тортите ти са просто чудесни.Справяш се винаги отлично и аз лично много се радвам,че те има,че създаваш такива красоти и може да пооткрадваме някоя и друга идейка от теб.Надявам се и съм сигурна,че не се сърдиш за това.
    Продължавай да ни радваш с красотите си Бубе.

    ОтговорИзтриване
  3. Най-голямото богатство Бубе, го имаш събрано в тези цифри. Прегръщам те! Децата ти са страхотни. А за тортите, невероятни. Както винаги.

    ОтговорИзтриване
  4. Буболинка, тортите са прекрасни! Втората ми изглежда направо невероятна. Поздравления!

    Този уикенд бях на рожден ден на една малка Вероника, която стана на 1 годинка и хапнах от твоя торта с ягодов крем и шоколадови блатове. Беше много вкусна и красива! Имаш златни ръце, наистина. Колко снимки и комплименти обра тази торта. Хареса ни на всички. Поздравления за теб и семейството ти и успех в това, което правиш!

    ОтговорИзтриване
  5. Mila Bubolinke!

    Tortite ti sa neweroiatni, kakto i zelia ti blog! Suzdawash i spoleliash tolkowa prekrasni nesta, rabotata ti e prosto zabelejitelna!
    Otdawna pro4itam po strani4ka-dwe i winagi mi e strashno interesno:) Imam 4ustwoto, che te poznawam ot godini i te imam za moia dobra priatelka;) Towa moje bi ti se struwa nelepo, no stilut ti na pisane predrazpolaga...;)Za wbudeste obastawam da ostawiam i powe4e komentari, ne se biah zamisliala, che feedback-ut e jelan i dori wajen za blogowete...
    Drugata sedmiza ste se probwam da suzdam nesto podobno na tortata po-gore- sinut mi(4) e lud po neia i si ia e pojelal ot mesezi. Sus nai-goliamo udowolstwie, bih ia poru4ala pri teb, no nie jeweem w München i putiat niama da i se otrazi mnogo dobre;)
    Bih iskala da sloja Link kum twoia Blog wuw edin nemski forum za torti, no ne znam dali towa e ok za teb. Forumut e spezialno za torti ot fondant, no dosega po-krasiwi ot twoite torti ne sum widiala! Mislia che ziala Germania ste posturee po tiah ako widiat blog-a ti:) Kaji mi dali si suglasna ili ne.
    Hiliadi pozdrawi ot München, jelaia ti prikazna esen!

    eti

    ОтговорИзтриване
  6. Ети, благодаря ти от сърце за това прекрасно писъмце, което си ми написала. радвам се, че се чувстваш добре, когато ми гостуваш в блога. Наистина ще ми е приятно да пишеш по ред-два щом имаш време и желание. Нямам нищо против да постнеш линк към блога в немския форум. Дори ти благодаря за предложението. В Германия имам доста фенове сред българите, живеещи там. А в Мюнхен живее и една от най-добрите ми приятелки - Мария. Пожелавам на малкото ти момченце д абъде живо и здраво, а на теб - да му направиш най-страхотната торта!!!! Всичко най-прекрасно! Бубето

    ОтговорИзтриване
  7. Наистина страхотна мама! И страхотна торта. Търсим торта със слонове за РД и попаднах на вас. А сега да видя дали ще ви открия или да помоля за координати тук....

    ОтговорИзтриване