неделя, 30 декември 2012 г.

Във вихъра на въртележката и празника

В навечерието на Новата година искам да ви представя една моя много любима торта. Поводът да я направя бе първият рожден ден на Гого - малкият син на една от най-добрите ми приятелки Дора. С Гого съм ви запознавала в тази публикация покрай тортата за погачата му. 
Този път молбата на Дорчето бе тортата да бъде като въртележката с кончета в нашата градинка, на която Гого обожава да се вози. Идеята страшно ми хареса, но самата въртележка, която трябваше да използвам за модел, е ужасяващо кичозна. Реших да измайсторя нещо далеч по-стилно и красиво. И понеже Гого е роден през зимата, исках и тортата да е в унисон с този сезон. Исках да е като излязла от зимна приказка и да прилича на онези аристократични и ювелирни каросели, които се въртят бавно под звуците на нежна и повтаряща се мелодия. Като цветове реших да заложа на бялото и синьото, а за повече разкош да добавя и златно. Представих си я на два етажа, а отгоре, като трети, да бъде и самата въртележка.
След като вече имах идея как ще изглежда, трябваше да пристъпя и към нейната реализация. Започнах от най-важната част - въртележката. Първото, с което се заех, е да изнамеря в нета кътер или молд за конче. За мое щастие успях да открия комплект от три размера кътери  за кончета в Хитрини и веднага си го поръчах. След като знаех колко ще са големи кончетата ми, вече можех да преценя и размерите на самата въртележка. Реших да я направя неядлива, т.е. вътре да не е торта, за да може Дорчета да си я запази за спомен. За основа използвах една цилиндрична тенекиена кутия, в която децата си държаха флумастрите. Купулчето направих от пластмасова петстенна фуния, на която Пламен бе така добър да резне връхчето.  Фунията залепих върху дебела и стабилна картонена подложка. След като имах основната конструкция, дойде и забавната част. Всичко покрих със захарно тесто и започнах декорирането. И тъй като исках въртележката ми да е наистина като бижу, трябваше да я направя максимално пищна, но в същото време да бъде и много нежна и деликатна - все пак бе за бебешки рожден ден! Използвах общо 136 отделни елементчета. Някои от тях минах с перлена, други със златна боя. Получи се толкова блестящо, сякаш всичко бе посипано с магически прашец! Кончетата направих като за всяко изрязах по две формички и ги слапих огледално около дървено шишче. След като изсъхнаха ги изрисувах и последва най-трудното - да ги закрепя към тавана и основата на въртележката. Слава богу, успях и вече всичко си бе по местата.
Етажите на тортата направих по-ниски от обикновено. Все пак тяхната роля бе да служат по-скоро като допънение към въртележката, а не да се натрапват. За декорирането им използвах същите цветове и елементи - общо 132 на брой, от които 36 изработени с молд, а това, повярвайте ми отнема мноооооооого време. Точиците, напаравени с роял айсинг, не съм ги броила, но като гледам са стотици. 
След толкова цифри и приказки, време е да ви покажа и самата торта. Надявам се да ви стане и приказно, и снежно, и вълшебно... Върнете се мислено назад в детството и бързо на въртележката! Оставете се емоцията да ви завърти във вихъра на приказните спомени, почуствайте вятъра в косите си, усетете снежинките, които се докосват до бузите ви и бързо се стопяват. В такова настроение посрещнете и Новата година и нека тя ви донесе всичко, за което мечтаете. Бъдете щастливи! 

Весело посрещане и наздраве от мен!






26 коментара:

  1. Думите са излишни ! Поклон пред таланта ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря! Наистина съм благодарна, че имам някакъв талант. Но още по-благодарна съм,че имам възможността чрез него да радвам хората и да ги правя щастливи.

      Изтриване
  2. Тортата е приказно красива, с толкова много детайли...много ми харесва.
    Честита Нова Година!Пожелавам ти много здраве и щастливи моменти и не спирай да ни радваш с историите и невероятните си торти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Креми! Дано Новата година е успешна и благодатна за всички ни! Весело посрещане!

      Изтриване
  3. Ехаааа,вълшебна е! Липсват само падащите снежинки на светлината на лампите в парка. Много нежна и приназна!
    Весело посрещане и на вас,Бубе. Пожелавам ви през новата година да имате много поводи за наздравици.
    Целивки, Хриси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма да повярваш, но и на мен точно това ми липсва!!! Не знам защо, но точно така си я представям и аз тази въртележка - насред романтично и красиво паркче, огряна от фенерите по алеите и от лунната светлина, а от небето тихо се сипят снежинки...
      Много целувки, Хриска и весело посрещане на празника и на вас!

      Изтриване
  4. Е, не! Това вече е шедьовър на шедьоврите! Нямам други думи!!! МНОГО ЩАСТЛИВА, ЗДРАВА, УСПЕШНА И ПОЛЗОТВОРНА НОВА ГОДИНА!!! <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От теб думи не искам. Стига ми усмивката на лицето ти - тя винаги ме стопля и казва всичко! Целувки за теб и децата и всичко най-прекрасно през идната година!

      Изтриване
  5. Честита Нова Година! Нека бъде по-добра и по- щастлива от всяка отминала!
    Тортата е прекрасна,.... нямам думи!
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честита и на теб, Албенче! Благодаря ти за пожеланията и милите думи! Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  6. Наистина е прекрасна!

    ОтговорИзтриване
  7. УАУ - това е невероятно както обикновено...аз не искам да нахалствам, но дали има някакъв начин да поръчам торта??? Отказаха ми с разни обяснения...а ми се иска да изненадам съпруга с нещо...като за него :-(

    Извинявам се, ако е неуместно :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ви харесва! За жалост не правя торти по поръчка, така че няма да можем да изненадаме заедно съпруга ви. Но съм сигурна, че ще намерите кой да направи желаната от вас торта и да го зарадвате.

      Изтриване
  8. Не мога да си представя, че някой ще посмее да хапне от тази торта. Това е много, много изящна и красива не торта, а произведение на изкуството. Какво въображение и прецизност се искат да изработиш нещо такова, не си представям даже. Браво, Бубе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оооооооо, хапнали са си я и още как! Все пак основното предназначение на всяка торта е да бъде изядена. Много съм щастлива, че ти харесва дизайнът. Благодаря ти!

      Изтриване
  9. Много ми харесват бароковите златни орнаменти! Другото си и е в типично твой "буболинков стил"!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз много харесвам силиконовите калъпчета за отливки. Толкова са готини! Само да не бяха и така скъпи!

      Изтриване
  10. Bube,

    Ti si wulshebniza!!!
    Zdrawa, prikazna i usmihnata 2013!

    Blagodaria ti za krasotite i wulshebnite momenti..

    Mnogo surde4ni pozdrawi!

    Eti

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за прекрасните пожелания, Ети! Да ти се връща и на теб!

      Изтриване